IT-drift og support
Hvordan opplever dere kvaliteten på IT-drift og supporttjenestene fra Mobit?
Mobit bistår oss med IT-drift og supporttjenester slik at vi slipper å bekymre oss for at hendelser skal skje like ofte som vi tidligere kunne risikere. Vi opplever at tjenester blir levert med høy kvalitet, og at kunnskapen hos IT-driftere er på et høyt faglig nivå.
Hvordan opplever dere responstiden og kvaliteten på supporten?
Henvendelser håndteres raskt med dedikerte kontaktpunkter hos Mobit, de kan nås direkte via kjente plattformer, og saker håndteres umiddelbart. Dette er et løft sammenliknet med andre aktører vi har forholdt oss til i tidligere organisasjoner.
Hvordan fungerer kommunikasjonen og oppfølgingen fra Mobit?
Det er enkelt å ta kontakt direkte når vi har akutte behov, enten det gjelder kjøp av utstyr eller andre IT-supportsaker. Mobit har dedikerte kontaktpunkt for bestilling av utstyr, IT-saker og mobil. Her benyttes blant annet en support-løsning utviklet av Mobit som er festet til menylinjen til alle ansatte i bedriften. Ellers er det opprettet en egen kanal i Teams hvor vi kan stille spørsmål løpende. Vi forsøker å benytte mail-korrespondanser i lavest mulig grad for å begrense samhandlingskanaler, men kan velge å gjøre dette dersom man ønsker.
Hvordan opplever dere verdien av å ha Mobit som en fast IT-partner?
Det ligger stor verdi for oss i å ha et fast punkt å forholde seg til på IT-leverandørsiden. Færre å forholde seg til, samt kvalitet i løsningene er viktig. Sammenliknet med tidligere IT-partnere i andre organisasjoner, opplever vi rask support, og at saker håndteres med riktig prioritet.
Hardware og innkjøp
Hvorfor velger dere å kjøpe all hardware fra Mobit?
Mobit har bevist at de kan tilby et bredt utvalg på all type hardware knyttet til mobil, nettbrett og PC. I tilfeller hvor enkelte produkter ikke skulle finnes i sortimentet, er det en enkel sak å få dette supplert.
Hvordan opplever dere prosessen rundt bestilling, levering og oppsett?
Mobit Control + er den plattformen som i hovedsak benyttes for on-boarding og generell bestilling av utstyr. Ansatte benytter selv denne løsningen for å bestille opp produkter de har behov for, basert på forhåndsdefinert budsjett for den enkelte. Her er det lett å sette opp egne policyer for regulering av regelsett ved innkjøp. Involved opplever denne løsningen som brukervennlig og effektiv.
Har dere fått rådgivning eller tilpassede løsninger som har gjort en forskjell?
Rådgivning på digital sikkerhet er noe Mobit har kontroll på, og det oppleves som man forstår behovet vi står ovenfor. Vi har i samarbeid skreddersydd løsninger som treffer oss godt. I tillegg foreligger det god bistand i oppsett av «policy» for bestilling av utstyr til den enkelte medarbeider.
Strategisk verdi og fremtid
Hvordan ser dere på samarbeidet med Mobit fremover?
Vi er fortsatt i en tidlig fase av samarbeidet, men vi håper selvfølgelig at vi vil utvikle forholdet fremover, til beste for begge selskaper. Involved har planer om å fortsette å vokse, og dersom samarbeidet fortsetter å fungere slik det har gjort til nå, inviterer vi gjerne Mobit med på denne reisen.
Hvor viktig er dette samarbeidet med Mobit for selskapets videre vekst?
Når vi vokser slik vi har gjort til nå, og planlegger for fremtiden, er det avgjørende å ha leverandører man kan stole på, og samarbeider godt med. IT-drift er en tjeneste vi må ha kvalitet på for å kunne tilby sikre tjenester til oppdragsgivere i vårt daglige arbeid.
Er det planer om å utvide samarbeidet til nye områder?
I Involved vurderer vi å implementere nye løsninger og tjenester som Mobit har å tilby. Dette omhandler blant annet utvidet mobil-sikkerhet og effektivisering av samhandlingen med kunder. Per nå ser vi ikke behov for å implementere dette i år, men det vil gjøres nye vurderinger i 2026.
Hva vil dere si til andre bedrifter som vurderer Mobit som leverandør?
Til andre bedrifter kan vi informere om at Mobit har vært en leverandør vi har samarbeidet godt med så langt, de tilbyr skreddersydde løsninger, noe som har vært bra for oss. Dersom dere ønsker korte veier til service og support, har Mobit bevist at dette kan løses via tett samhandling og kort responstid.
Vi ser frem til videre samarbeid, og takk for støtten så langt.