2022083
/search
MobitSluttbrukerD4
Oppdaterer, vennligst vent...

Produkter

  Se hele resultatet... 

Kategorier

Merker

Merkenavn

Artikler

Antall artikler funnet: 

Tilbehør

Alternativer

Artikler

Antall artikler funnet: 
Ny kunde
Logg inn
Ingen varer i handlevognen Ingen varer i ordreboka produkt produkter () () () Til kassen
×
Handlevogn
varer i handlevognen
Klikk her for å se alle
Handlevognen er tom.
Totalt eks. mva Eller kjøp nå for
Totalt eks. mva Totalt ink. mva Eller leasing for
Søk

Bli kunde hos Mobit og få -10% på ditt første kjøp i nettbutikken! *gjelder kun varer til ordinærpris

Her er du nå: Mobit   >   Nyhetssaker   >   Mobit engasjerer seg lokalt   >  
  • Om oss
  • Nyhetssaker
0

Mobit engasjerer seg lokalt

Rune Bjåland, som eier flere Mobit-forhandlere, engasjerer seg lokalt. Sannsynligvis er det ingen mellomstore bedrifter i Norge som sponser flere idrettslag.   

 

Vanligvis har ikke Bjåland tid til å snakke i telefonen, han er alltid på vei til et eller annet møte, kanskje litt forsinket. Men når han får spørsmål om sponsing er det som han har allverdens tid. Og han snakker om sponsing med engasjement i stemmen.  

 

Lang liste av klubber

Listen over klubber som sponses er 1814 Eidsvoll (Amerikansk fotball), Frisk Asker og Lørenskog og forhandler nå også med Vålerenga (Ishockey). Listen over fortballklubber er enda lenger med Fredrikstad, Vålerenga, Sarpsborg, Stabæk, Lillestrøm og Grorud.  

 

Forhandlerne engasjerer seg

- Rune Bjåland har Mobit-forhandlere lokalisert i Jessheim, Furuset, Fredrikstad og i Asker og Bærum. Det er de lokale forhandlerne som engasjerer seg, og det er grunnen til at det er blitt mange sponsorater, og at erkefiendende Vålerenga og Lillestrøm er på den samme sponsorlisten. 

 

- Vi er den lokale forhandleren på hjørnet, og da er det viktig at vi involverer oss lokalt. Jeg er Oslo-gutt og heier på Vålerenga, mens kollegaene mine på Romerike er glad i Lillestrøm. Det er egentlig ganske enkelt, sier Bjåland. 

 

Økt synlighet

Sponsingen bidrar til økt synlighet og logoen til Mobit er på både strømper, shortser og drakter, samt synlig på ulike arenaer. 

 

- Når vi engasjerer oss blir vi også med i et nettverk av andre sponsorer lokalt, og vi merker at det er stor vilje til å handle lokalt. Det gjør også vi, sier Bjåland. Han sitter ikke med excel-ark for å sjekke om sponsingen gir økonomisk merverdi. 

 

Ikke alt kan måles i penger

- Sponsing har også effekt internt. Det er ikke alt som kan måles i penger. Men vi ønsker jo oss mest mulig business, selvfølgelig, smiler han. Han sier videre at sponsing er som å kjøpe en pakke som inkluderer kamper, sosiale happenings og mer businessrelaterte arrangementer. 

 

- Det handler først å fremst om å hjelpe klubbene, og så er det hyggelig om vi får merverdi ut av samarbeidet, sier Bjåland. 

 

Og hendelser som når Frisk Asker gruser Oilers, er opplevelser som får fram det store latterbrølet. 

 

 

08.04.2025

 

Mobit engasjerer seg lokalt

 

Rune Bjåland, som eier flere Mobit-forhandlere, engasjerer seg lokalt. Sannsynligvis er det ingen mellomstore bedrifter i Norge som sponser flere idrettslag.   

 

Vanligvis har ikke Bjåland tid til å snakke i telefonen, han er alltid på vei til et eller annet møte, kanskje litt forsinket. Men når han får spørsmål om sponsing er det som han har allverdens tid. Og han snakker om sponsing med engasjement i stemmen.  

 

Lang liste av klubber

Listen over klubber som sponses er 1814 Eidsvoll (Amerikansk fotball), Frisk Asker og Lørenskog og forhandler nå også med Vålerenga (Ishockey). Listen over fortballklubber er enda lenger med Fredrikstad, Vålerenga, Sarpsborg, Stabæk, Lillestrøm og Grorud.  

 

Forhandlerne engasjerer seg

- Rune Bjåland har Mobit-forhandlere lokalisert i Jessheim, Furuset, Fredrikstad og i Asker og Bærum. Det er de lokale forhandlerne som engasjerer seg, og det er grunnen til at det er blitt mange sponsorater, og at erkefiendende Vålerenga og Lillestrøm er på den samme sponsorlisten. 

 

- Vi er den lokale forhandleren på hjørnet, og da er det viktig at vi involverer oss lokalt. Jeg er Oslo-gutt og heier på Vålerenga, mens kollegaene mine på Romerike er glad i Lillestrøm. Det er egentlig ganske enkelt, sier Bjåland. 

 

Økt synlighet

Sponsingen bidrar til økt synlighet og logoen til Mobit er på både strømper, shortser og drakter, samt synlig på ulike arenaer. 

 

- Når vi engasjerer oss blir vi også med i et nettverk av andre sponsorer lokalt, og vi merker at det er stor vilje til å handle lokalt. Det gjør også vi, sier Bjåland. Han sitter ikke med excel-ark for å sjekke om sponsingen gir økonomisk merverdi. 

 

Ikke alt kan måles i penger

- Sponsing har også effekt internt. Det er ikke alt som kan måles i penger. Men vi ønsker jo oss mest mulig business, selvfølgelig, smiler han. Han sier videre at sponsing er som å kjøpe en pakke som inkluderer kamper, sosiale happenings og mer businessrelaterte arrangementer. 

 

- Det handler først å fremst om å hjelpe klubbene, og så er det hyggelig om vi får merverdi ut av samarbeidet, sier Bjåland. 

 

Og hendelser som når Frisk Asker gruser Oilers, er opplevelser som får fram det store latterbrølet. 

 

 

 

INFORMASJON

Om Mobit

Finn forhandler

Nyhetssaker

Ledig stilling

Personvernerklæring

Åpenhetsloven

Vilkår

SNARVEIER

Mine sider

Ordreoversikt

Mine produkter

Hjelp & support

FØLG OSS

Facebook

Linkedin

Nyhetsbrev

Blogg

 

 

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev her!

 

     

Copyright © 2025 Mobit - All rights reserved Forretningssystem og nettbutikkløsning levert av Multicase™ Norge AS
Filter
  • Logg inn / Ny kunde
  • Registrer meg som kunde
Tilbake