Bærbart
- Vi bidrar til å definere ønsker og behov sammen med kundene. I denne konteksten er det alltid opp til kundene selv å velge de produktene som harmonerer med ønsker og behov opp mot pris, funksjonalitet og kvalitet, sier han.
Jamissen påpeker at det er laptopper fra DELL som særlig er blitt godt mottatt ute i bedriftene.
- Bærbare løsninger er populært fordi det gir mobilitet og fleksibilitet i hverdagen. Stasjonære maskiner selges det mindre av, og det har vært en trend over flere år, sier Jamissen.
40-åringen DELL
DELL gjør det også godt på Server og datalagring.
- I lang tid har kundene foretrukket rene skyløsninger, men vi ser nå en klar dreining mot hybride løsninger der enkelte oppgaver gjøres lokalt på grunn av krav til responstid, sikkerhet og krav om lagring av data regionalt (personvern). Dette er spesielt viktig for bransjer innenfor finans, juss, helse og offentlige virksomheter.
I år har DELL 40 års jubileum og gjennom disse fire tiårene har DELL klart å skape en kjent og sterk merkevare globalt.
- Merkevaren har helt klart betydning når vi er ute hos kundene. Merkevarer generelt har den fordelen at det også gir trygghet, forklarer Jamissen.