mPort

Gjør innkjøp av mobil og tilbehør enkelere

 

mPort forenkler innkjøp av mobil og tilbehør. I mPort settes felles retningslinjer og regler for de ansatte slik at rutiner for innkjøp blir enklere og tydeligere. Ved bruk av mPort blir det lik behandling av alle, valgfrihet for den enkelte og mulighet for privat delbetaling. 

 

Virksomheten får kontroll på kostnadene, og den ansatte får friheten til å velge den telefonen han eller hun ønsker.

Administrér dine ansattes mobiler


Gjennom løsningen har du full oversikt over dine ansattes mobiler som er kjøpt gjennom bedriften. Definer hvor mye de kan kjøpe for, hvor fort beløpet blir opptjent og hva som skjer når den ansatte trenger ny enhet.

Sett enkelt opp retningslinjer for dine ansatte


Du setter selv opp mPort slik du ønsker og på grunnlag av dette vil løsningen selv generere retningslinjer du enkelt kan dele med dine ansatte. Du kan også laste opp et eget dokument eller tillegg du måtte ha vedrørende bedriftens mobilitetspolise.

Dine ansatte kan gjøre mye selv


Dine ansatte kan gjennom løsningen få oversikt over sine enheter og muligheten til å bestille nytt utstyr i henhold til din bedrifts mobilitetspolicy.

Gjør det enkelt for dine ansatte å kjøpe ny telefon uten at du må gjøre noe


Du har full kontroll over dine ansattes enheter og kan bestille telefon og utstyr på deres vegne. Dette kan de gjennom løsningen også gjøre selv. De kan kjøpe en ny mobil opp til kostnaden du har definert for bedriften, men ønsker de å bruke mer, kan de selv betale mellomlegget. Begge parter kan også på en oversiktlig måte se hvor ofte nytt utstyr kan bli kjøpt med støtte fra bedriften.

Fordeler for virksomheten

Digitalisering av ellers manuelle prosesser
Lett å styre hva de ansatte har lov til å kjøpe
Én kanal/portal for alle relevante tjenester

Fordeler for den ansatte

Frihet til å velge egen mobil, eventuelt med privat delbetaling
Tydelige rammer ved bytte av mobil
Får kjøpsmuligheter basert på arbeidsgivers avtale med Mobit

Din egen innkjøpsportal

I mPort har vi samlet relevante tjenester og informasjon tilpasset din virksomhet. Portalen er bygget opp slik at du selv avgjør hvilke produkter og tjenester som skal være tilgjengelige for bestilling av dine ansatte. Slik forenkles innkjøp av mobil og utstyr siden de ansatte selv kan se hva de kan kjøpe i portalen, og enkelt legge inn en bestilling.
Basert på retningslinjene virksomheten har satt kan de ansatte selv kjøpe mobiltelefon og utstyr. Ansatte kan velge å kjøpe dyrere utstyr, og selv betale mellomlegget. Løsningen muliggjør også lønnstrekk ved kjøp eller ved opphør av arbeidsforhold.

Enklere prosesser og fornøyde ansatte

Gode retningslinjer gir arbeidsgiver forutsigbare kostnader, samtidig som den ansatte opplever reglene som fornuftige og rettferdige. Med en god policy på plass slipper arbeidsgiver og ansatte tidkrevende prosesser, mPort gjør hele prosessen rundt innkjøp av mobil og utstyr enklere.