Da Finstad planla sitt nye bygg, ønsket de moderne og brukervennlige løsninger for møterom og lyd. Resultatet ble et helhetlig opplegg levert av Mobit med Mobit Drammen. Fokuset var på enkel bruk, skalerbarhet og god samhandling.
– Vi ønsket en løsning som skulle være enkel å bruke for alle – uansett alder. Denne løsningen fungerer rett og slett veldig bra, forteller Thomas Svendsøy, en av eierne i Finstad.
God dialog fra første møte
Prosessen startet da Mobit Drammen ble anbefalt gjennom en annen fornøyd kunde. Etter en presentasjon på Teams og befaring på stedet, ble behovene kartlagt og løsningen skreddersydd.
– Løsningen vi presenterte var skalerbar og ga muligheter for samhandling mellom flere rom. Det passet perfekt for et nybygg med fleksible behov, forteller Rune Fredrik Lilleås, daglig leder i Mobit Drammen.

Rune Fredrik Lilleås, Daglig leder i Mobit Drammen
Å jobbe med et bygg i tidlig fase var både spennende og lærerikt for teamet.
– Det var litt uvant å planlegge ut fra tegninger, men tett dialog med entreprenør og elektrikere gjorde at vi fant gode løsninger underveis, sier Lilleås.
Et pilotprosjekt som ga læring og resultater
Installasjonen ble en lengre prosess enn vanlig, med flere faggrupper som jobbet parallelt. Samarbeidet mellom partene gjorde at alt kom trygt i havn.
– For oss fungerte dette som et pilotprosjekt, og vi opplevde at Mobit var på “ballen” hele veien – ivrige på å levere et produkt både de og vi kunne være stolte av, sier Svendsøy.
Mobit Drammen fikk også verdifull støtte fra sin distributør underveis, særlig i arbeidet med lydoppsettet.
– Dette var en helt ny løsning for oss, så vi sparret tett med produktspesialistene hos CBK. Samarbeidet fungerte utrolig bra, forteller Lilleås.
En løsning som fungerer – hver dag
Det ferdige resultatet har gitt både ansatte og besøkende en bedre opplevelse i hverdagen.
– Systemet fungerer godt, og det er blitt enklere å samle folk – også de som sitter på andre lokasjoner, sier Svendsøy.
Lydanlegget i kantinen brukes nå både til samlinger, møter og arrangementer, og møteromsløsningene gir sømløs kommunikasjon mellom avdelinger.
– Det beste er nok oppfølgingen. Jeg kan ringe eller sende melding når som helst – uansett hvor små eller store spørsmål det er. Det setter jeg veldig høyt, forteller Svendsøy.

Thomas Svendsøy, eier i Finstad Engros
Samspill, fleksibilitet og lokal tilstedeværelse
Mobit Drammen trekker frem samarbeid og løsningsorientert dialog som nøkkelen til suksessen.
– Vi er gode på å forstå kunden og levere riktig løsning basert på behov. Rask respons, tilgjengelighet og pålitelighet er viktige verdier for oss, sier Lilleås.
Kunden er enig:
– Om jeg skulle bygget på nytt, vet jeg at jeg hadde tatt kontakt med Rune først, avslutter Svendsøy.
Mobit – trygg partner på mobil, IT og møterom
Hos Mobit er ambisjonen å gjøre kundens hverdag enkel, oppdatert og problemfri – med alt fra mobil og IT til møteromsutstyr og driftssystemer. Med lokal tilstedeværelse og tett oppfølging skaper vi løsninger som fungerer – hver dag.